kaWan...

Thursday 31 March 2011

exam~~bila nk dpt mrkh tnggi ni..

Assalamualaikum..~

aku ari ni abes kelas koy 4 la lbey krg..
then td bru dpt paper kmia...
bdebar2 jgk r...nk tw mrkh test kli ni...
sptotnya aku bsykur la ngn mrkh yg ak dpt...
tp aku ni da 1 mslah......xpenah puas ngn apa yg kita dpt....haih~
da org ckp..''ok la 2 kalo dpt byk 2,cuba pkir nsib org lain yg dpt lg rndh..?''
da gk yg ckp..''kalo main2,byk 2 je la yg dpt..mcm na nk skor sem ni??''

ishh...nk tw pa yg ak ckp kt dri aku plak?..wahaha..
''tudia...wt malu ja dpt byk ni...kalo kwn tnya..segan gila aku!''

haaa....2 la aku..tp kn wei...pkir la balik...da sbb np kita xpnah skor 100% lam exam...
aku abeh kuat pn tyme skolah rndh ja ley dikatakn genius...pas2....HAMPEH!!!
tp ak slalu motivate dri aku snri....
''kalau setiap kli exam skor 100%..xpn skor tnggi2..pas2 adakah aku akn stdy hard lgi ntok exam akn dtg??''

   cuba korng pkirkn...dgr ni....stiap org bbeza..mna ada yg sma,.
da org,xpenah tgk pn dy stad..tp pergh!!!!...begeliga kot pala otak..
da gk org yg struggle bmati matian,,smpai akaun fb pn xpnah wjud la..hehe,over dak ayt ni?
da gk yg tdoq ja lam kelas...tp skor jgk tyme exam...
tgk!!suma org mna sma....kn?
so,kita ni sbgai insan yg berilmu(ceewwaahh)..xyah r nk rsau kalo result kwn2 kita g tnggi dri kita...

   sistem kt u bkn cm kt skolah..sapa dpt mrkh tnggi..t dlm list name,nama ats skli...
oh no.....skng kita kt u...idop msing2...xda kna mngna ngn sapa2...
wahaha..

    ok..moral of the story 4 today.~~
kalo kita qsa kita nk smtink..cntoh la kn,,"aku nk try bg dpt 3.75 dis sem"..
so usaha la cm na bdk 3.75 wt..mksud aku..
rjinkn diri anda mendekati buku..BKN FACEBOOK!!!...

1 lg moral of the story...even mcm na pn result yg kita dpt..xperlu nk compare ngn sesapa..
juz amek pngjaran..tanam dlm ati,,nex time nk wt lg better...
xslh kalo kita dpt low marks..tp slalu la niat lam ati...''xpa,next test ak nk try up lg ckit markh subjek ni''..
haaAAaa..ni bqu la pelajar bjya.......!!!hahahah

jgn la plak pulun nk stadi ja.....smpai fb bersawang,blog tbengkalai.....
melampau r 2.....wahahahahhaa
igt la,,stad smart sudah..xyah nk hard2 sgt arh...
idop ni perlu dinikmati jgk...bkn kita perlu tmpu pada 1 bnda ja.....
kn2?....
hehe..
ok la...smpai cni ja kot...sapa qsa nk menokok nmbah..sila post komen...
sapa2 qsa perlukn nasiht lgi..pn bole saja.....
ahahahaha..bole blah!!hik3
btw,sori la kalo ayg cm paria cket...wahaahhaha
ptg2 ni mmg xbetui ckit
ok la......nk choww dlu...assalamualaikum~~
thanks 4 visiting dis blog...tatatititutu~~~~

No comments:

Post a Comment