kaWan...

Wednesday 11 July 2012

what my mama's want

Assalamualaikum.


  • masuk MRSM la kakak.. study terjamin sikit  --> disagree
  • habis PMR, p join kelas tambahan kt sekolah mama --> agree
  • dh habis SPM, xpayah la kerja,.duduk rumah ja,kerja ngn mama --> ok fine.....  :(
  • dlm UPU nanti, letak UM > UPM > UIA > UITM --> ok,kak ikut ja
  • xpayah la p matrik Kedah, stay ja kat Asasi UPM --> agree
  • utk degree, letak medical doctor > dietetics > biomedic > nutrition > vet  --> kureng disagree
  • kak dh habis degree nanti, sambung buat master teros --> sob..sob..sob
  • lepas abeh master, nk kawen ka, nk kerja ka, nk sambung phD terus pn xpa --> sob..sob..sob..sob

sejak dulu lagi, mama saya selalunya akan menentukan hala tuju hidup saya. Saya sebagai budak innocent, hanya follow the flow..let it be. Tapi, setiap kali my mama tentukan hala tuju hidup saya, saya selalu berfikir, "inikah yang terbaik untukku?"

Alhamdulillah, setiap perkara yg mama inginkan, selalunya sangat tepat untukku. Habis SPM, mama memang menentang sehabisnya bila aku cakap nk kerja part-time..!!  *huwaaaaa...
Mama suruh duduk rumah,kerja dgn dia.. kerja apa?  -masak,kemas rumah, jaga nyiau 
masa ni agak protes r sebab lama kot cuti...BOSAN tahu?

dan ada hikmahnya mama suruh aku duk rumah, jadi suri rumah kononnya..hehe
sekarang ni kan dh terer nk masak katanya.. xda la nk terkodek-kodek sangat bila nk masak n sangat bertepatan dengan course yg saya ambil..hehehe

dan..mama terus mengatur utk masa hadapan saya.. lepas degree,sambung master terus.. -,-''
walaupun rasa kureng disagree., tapi selepas memuhasabah diri ini, rasanya ada kebaikan dan reason mama berkata begitu.. walaupun terpaksa mengorbankan niat hati saya untuk berkahwin awal..x pa la

saya yakin dengan setiap keinginan mama.. mama lebih tahu apa yg tebaik untuk saya
saya follow je la, harap hati ini rela..ehehehe
mama lebih memahami apa yg perlu untuk saya..

KAMU BAGAIMANA?
InsyaAllah, apa yg ditentukan itu bertunjangkan petunjuk Allah S.W.T
sebagai anak, tiada apa yg mampu kita berikan selain memenuhi impian-impian ibu bapa kita yg suatu masa dahulu tidak kesampaian..
kita tidak punya harta, wang ringgit untuk membahagiakan mereka, tetapi kita mempunyai ilmu yg mampu membahagiakan kehidupan mereka dunia akhirat~


No comments:

Post a Comment