kaWan...

Saturday 8 September 2012

K.E.L.I.R.U

Assalamualaikum semua...

Pernah terjadi dalam hidup anda..? Terasa keliru tatkala berdepan dengan dua pilihan. Yang mana satu harus dipilih. Ataupun pernah terkeliru dengan suara hati anda sendiri?



    Manusia ini dicipta dengan seribu satu perwatakan dan peribadi. Dilihat seperti dia itu nakal, jahat, samseng walhal hanya luaran semata-mata. Dipandang mereka itu rajin, bertakwa, beriman tetapi lain pula azalinya.

   Siapa yang sering keliru? Haruslah kaum hawa yang sering bermain dengan emosi dan perasaan. Jika Adam terlalu mengambil berat, dikatanya Adam sukakannya. Terima mesej dari si dia, disangka pula 'caring' giler... disapa di Facebook   ataupun  Twitter, diingat pula rindu kitewww lettewwww....

   Apa benar sangkaan kamu itu,Hawa? Begitu hebatkah dirimu itu? Terfikirkah kamu, mungkin Adam bersikap sebegitu dengan semua rakan perempuan di Facebook dan Twitter? Apa keistimewaan kamu hingga mendapat layanan sebegitu?



    Keliru dengan rasa hati bisa membinasakan hati kecilmu. Keliru dengan suara hati mampu membataskan persahabatan suci itu. Keliru dengan sentuhan hati juga dapat menggoyahkan seluruh jiwamu.

   Hawa impikan yang terbaik untuk dirinya. Seorang yang mengambil berat,penyayang, seperti Adam. Tetapi terfikirkah Hawa, Adam juga impikan yang terbaik untuk dirinya sendiri. Tidak mungkin Adam mahukan perempuan 'syok sendiri'... ('',)

   Oleh itu, usah terkeliru dengan sesuatu yang belum pasti kepastiannya.

No comments:

Post a Comment