kaWan...

Tuesday 6 November 2012

Kesempurnaan



Memang manusia tidak pernah lari dari kealpaan dan kelalaian
dan siapakah aku ini jika dibandingkan dengan kamu semua
apapun, aku bersyukur sekurang-kurangnya aku tersedar dari kealpaan ini

bukan hanya dengan satu keazaman di bibir mampu memperbaiki kelalaian ini
ketahuilah hati perlu bersatu dengan minda, diikuti dengan perbuatan


Sungguh,
aku mudah lupa, jadi ingatkanlah sentiasa di kala aku terlupa
bertambah ilmu yang ku dapat.. lagi membuatkan diri tersedar
jauh berliku perjalanan ini
tidak semudah yang ku sangka

baru ku sedari apa yang aku fahami selama ini ada silapnya..
aku rasa mungkin aku sudah terlambat, dan tidak mampu membetulkan kekurangan
tapi sebaliknya
semoga masih ada waktu untuk aku...


"Sesungguhnya Allah tidak melihat kepada bentuk, rupa dan harta benda kalian, tetapi Allah memperhatikan hati dan amal-amal kalian". [HR. Muslim. 


No comments:

Post a Comment