kaWan...

Sunday 9 December 2012

KURSUS KAHWIN

Assalamualaikum semua..!!




Haaaaa...amacam tengok title entry kali ni?
gue bukan berangan-angan mau ke Kursus Kahwin, tapinya baru aja pulang dari kursus ni uolllsss
jangan jelly sama gue....
ahahaahaha..galaks + gelenya bunyiknya...
tapi itulah realiti feeling gue sekarang..rasa indah bangat..!!

oppsss..!! jangan ada yang salah paham deh,
gue bukan seronok kerna udah mau nikah..
emangnya belum ketemu jodoh lagik.. masih jauh jalan idup ini
apa yg gue bahgia..kerna dari Kursus Kahwin ini, gue bisa menilai persediaan diri ini
adakah udah cukup atau belum...
nyatanya...
hmmmmm....
itulah.....
gue masih belum layak kiranya....


ok..tukar channel Malaysia balik

Bagi yang berfikiran negatif pasal Kursus Kahwin ni..
meh nak tune balik mind set korang semua,.
x ada apa pun yang mengerikan p kursus ni, bukan ada tok kadi tunggu nk test ijab kabul ka, tanya rukun iman ada berapa ka.. part tu hampa tunggu la masa nk nikah nanti
Kursus Kahwin ni 'Kursus duduk + dengaq + makan' semata...hahaha
ada la jugak terselit part terlelap terpejam tu.. itu memang lumrah la kan

tapi yang sebetulnya, Kursus Kahwin ini membuka minda dan pemikiran kita supaya berfikir, bersedia dan bertanggungjawab dengan peranan masing-masing selepas berkahwin nanti
tak semestinya sesiapa yang nk berkahwin bulan depan ja yang harus pi kursus kahwin
bagi kita-kita ni yang duk tak duk sembang bab kahwin ngn kawan-kawan, dok makan cerita kahwin, dok mandi cerita kahwin, esok exam malam ni dok study pun dan lagi bukak cerita kahwin
pun rasanya sesuai pi kursus kahwin ni..
bukan sebab nk suruh kahwin awai.. tapi mendapat input-input yang sangat tersangat berguna utk kita-kita yang suka berangan ni..

Kursus Kahwin ni dibuat selama 2 hari, Sabtu dan Ahad (dari pukul 8 pagi - 5 ptg)
ada 8 slot ceramah, setiap slot 2 jam... bayangkan, macam nak tertanam tulang punggong aku kat kerusi oooiiii
pheww~
semua slot tu menceritakan perihal kahwin sampai la perihal nk bercerai
ada pasal urusan kewangan,akhlak, adab bila kahwin, komunikasi, prosedur nk kahwin, pengurusan kesihatan dlm rumah tangga





dan..
bagi yang berfikiran negatif pasal ustaz-ustaz yang bagi ceramah ni
meh nak tune jugak mind hampa.... depa ni sangat-sangat la lawak+kelakar+lucu!!!
xdak masanya aku nak tidur berdengkur-dengkur
nak pecah perut aku dengaq depa bagi ceramah
yang penting, niat kita tu.. p Kursus Kahwin nak dapatkan ilmu-ilmu.. bukan nak pi cari jodoh kat sana..
hahaahha


dan...dan....dan tolong la jangan nak buat assumption pulek
yang dah p Kursus Kahwin ni, memang beria nak kahwin
dan ada notis penting bagi lelaki-lelaki yang membaca entry kali ini
bagi anda masih runsing memikirkan kriteria dan sifat wanita yang anda inginkan sebagai seorang isteri... elok sangatlah jika anda join kursus kahwin ni... para ustaz tu memang kejanya 'membantai' kaum wanita dari awal slot hingga slot yang last...adehh~
siamang la, kaki kikis la, mengade-ngade la, emo la...
hahaha...macam-macam!!!
memang perempuan kejanya tersentap je la masa ceramah ni
huuuuuu..


tapi sangat best
x rasa menyesal atau rugi pun p Kursus Kahwin ni
weeeehhuuuuuu!!!!
lepas ni dah boleh kahwin!!
weehuuuuuu!!!

ok
sekian cerita dari saya
tunggu episod seterusnya (Kahwin pulek)  sambungan topik ini dalam 5-6 tahun akan datang
kehkehkehkehkeh
kalau ditakdirkan bertemu jodoh......
okbye
~
('',)

No comments:

Post a Comment