kaWan...

Saturday 4 May 2013

kukejar kamu

..Assalamualaikum..


Walaupun penat
tapi masih aku mencuba untuk mengejar
penat, memang penat
seperti sudah tidak mampu berada satu tapak di belakang
tapi aku juga tidak ingin berada seribu tapak dibelakang kamu



sering aku mengeluh
mengenangkan diri yang tidak mampu berada di sisi kamu
bukan mengeluh untuk mengalah
tetapi mengeluh agar mendapat sedikit kekuatan untuk terus melangkah


kejar
kukejar kamu
biarpun mereka yang lain pantas mengejar kamu
aku tetap melangkah, biarpun tidak sepantas itu




masa
kukejar masa
biarpun mereka kata aku sudah tiada masa
tapi aku tahu
aku masih punyai masa


hidup bukan sekadar untuk menghabiskan masa
belajar juga untuk menghargai masa
biarpun masa semakin pantas meninggalkan kita

No comments:

Post a Comment