kaWan...

Thursday, 19 January 2012

dunia sekarang

Assalamualaikum


sejak dua menjak tengok berita kt tv ni,macam-macam isu baru yang timbul
bukan nk cakap pasal politik or ekonomi..
BUT pasal sosial~

saban hari,medium jaringan sosial seperti Facebook,Twitter,Blog semakin disalah gunakan
of course la nama pun laman sosial
tetapi bukan dikhaskan untuk berperang mulut or bertikam lidah





1) In Facebook
Seorang penuntut Universiti Sains Malaysia (USM) kampus kejuruteraan di Nibong Tebal, berusia 23 tahun ditahan polis kerana dikatakan bergurau untuk meletupkan  helikopter PM Najib 










2) In Twitter
Heboh dengan kontroversi Azwan Ali kutuk mantan PM,iaitu Tun Dr. Mahathir








3) In Blog
Seorang penulis blog mempersoalkan kejadian samun yang berlaku di rumah Wardina dan menuduh beliau berlakon semata-mata




Apa lagi kontroversi yang bakal timbul selepas ini?
untuk mengetahui lebih lanjut tentang isu-isu ini,sila ke  http://busuk.org/ping/



11 comments:

  1. salahguna laman maya .
    itu yg terjadi sekarang,
    waspadalah kita :)

    ReplyDelete
  2. Macam2 kan sekarang.. Buat xfikir dulu..

    ReplyDelete
  3. tu la...ada yg guna bukan untuk kebaikan..:(

    ReplyDelete
  4. tu lah..harap Qaseh pun x salah gunakannya...

    neway thanks jenguk blog kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat statement jangan sesuka hati..
      dapat susah je nanti.. what can i say...? stupid.

      Delete
    2. lady milo mmg tbukti tlmpau energetic..=)

      Delete
  5. dunia maya ade kelebihan dan juga banyak kekurangan..
    terpulang kepada individu untuk memilih cara menggunakannya..

    =Jom Join!=
    http://www.kaiakihiro.blogspot.com/2012/01/kenapa-kai-akihiro-kene-kasi-saya.html

    ReplyDelete