kaWan...

Friday 13 January 2012

nk tahu tak?

selalu jugak la aku terpikir
dalam banyak-banyak course yg ada kt upm..
napa aku dapat Dietetik hah?

1st reason..of course la ada lam senarai pilihan aku
aku sendiri jugak yg letak,
so..probability nk dapat tu ada la kan?

tapi,aku rasa bukan sebab tu,
semua ni Allah dah tentukan
Allah Maha Mengetahui

time aku tengah struggle dgn final exam ari tu..
mama aku ada msj,
rasanya dia forward kt semua adik-beradik aku
dia ckp..''Nasihat abah sikit,abah ada darah tinggi..baru tadi p check kt hospital"
tapi xda la kritikal lagi,.baru beginner
  -,-'

you know what?
tadi masa aku ngn adik aku tgh breakfast..
tetiba ayah aku minta tolong aku..
"kakak,tlg baca sat ubat ni tulis apa?..abah xnmpak la"

abah aku rabun dekat..
tulisan kt kertas tu pulak haluih kemetot..
PANDAI sapa yg produce ubat tu
ahahaha
dh tau ubat2 tu majoriti diambil oleh org yg berumoq...
p tuleh kecik2 wtpa!!

x kesah la,
aku amek la paper tu,nk baca
oooooooo..i see
"abah,ubat dy ntok kurangkan LDL & VLDL cholesterol dalam badan"

abah aku kata:
patot la masa doktor check,.kt graf tu ada 3 line
yg 2 line lagi tu tinggi bukan maen lagi.

then aku terfikir...
if aku x amek course ni,
mampukah aku nk faham benda alah ni semua..?

LDL and VLDL cholesterol tu bole dikategorikan as bad cholesterol la..
kandungan HDL cholesterol (cholesterol baik) abah aku rendah
so,tu pasai dapat darah tinggi

nk tau lagi x?
sekarang aku rasa semakin bermakna aku belajaq benda ni semua..
aku nk bantu mak ayah aku dulu
xpa la graduate pn belom,ye dak?

tapi aku nk apply semua knwoledge yg aku tau ntok depa
biaq depa sihat sampai bila-bila..('',)

jangan salah faham..ni bukan aku,aku lagi comey la wei,,hehhee


rasanya aku dh temui catalyst aku sendiri untuk meminati course Dietetik ni
insyaAllah,.aku nk berusaha sedaya mampu
so that aku boleh jaga mak ayah aku
ANDA BAGAIMANA?
hahaha...

dats all~
daa..


::   ::   ::   ::   ::   ::   ::   ::   ::   ::   ::


No comments:

Post a Comment