kaWan...

Saturday 5 January 2013

Alhamdulillah, dah 12 tahun..

Assalamualaikum.

tahun baru.umur baru.
dh umur 12 tahun rupanya aku.rasa macam semalam baru belajar pegang pensil.
baru minggu lepas mama ajaq lipat selimut, kemas katil sendiri.
dok tacing lagi dengan cikgu, cubit sebab x hafal sifir. kena berdiri atas kerusi pulak tu
abah pulak marah sebab basikal tu kejanya pancit.entah hutan mana aku redah pun tak pasti


cepat pulak masa berlalu
sedihnya masa rehat dah berbeza.
tahun lepas, rehat awal.. 10.15 dah boleh keluar rehat kat kantin
tapi tahun ni, 10.30 baru rehat.tahap 2 ni memang x menyeronokkan
cikgu pun garang-garang
kerja sekolah banyak pulak tu!


tapi seronoknya sebab dapat guna bangunan baru. YEAY!!
best jugak kelas kat tingkat 4 ni. rasa tinggi!!
kerusi meja pun baru.. bukan macam kelas tahun lepas. buruk. erhhh.


tapi penat la, banyak sangat kelas tambahan
balik rumah pulak, ada lagi latihan nak kena buat.
letih.tak larat. penat.
nak main pun dah x sempat.
dah lama x pergi perpustakaan awam, baca-baca buku
main dengan kawan-kawan. rindunya!!

nak jadi tahap 1 balik la..
x ada UPSR, x da latihan, kelas tambahan
seronoknya........

takut nak UPSR ni.. kalau xdapat 5A macam mana?
hmmmm..takutnya
agak-agak mama abah marah tak..takutnya
along dah dapat 5A, mestila mama abah marah kalau aku x dapat 5A
aku kena belajar betul-betul la ni...hmmmmm

Nak bagi dapat 5A, nanti boleh masuk sekolah asrama penuh!
pastu nk belajaq kt luar negara..seronoknya!!!
balik oversea nanti mesti pandai cakap BI,. x payah p tuisyen dah mcm la ni
nanti besaq, aku nak jadi doktor, xmau jadi cikgu macam mama dengan abah
xsyok langsung.garang sangat..

.......................----------------------........................-------------.....................-----------------

Menoleh ke belakang seketika. Rupanya aku sentiasa rindukan aku suatu masa dahulu. Tapi akan tetap melangkah ke depan, untuk bertemu aku suatu masa akan datang.











No comments:

Post a Comment